Sukces po polsku: od kaliskiej giełdy do sieci salonów samochodowych

Materiał informacyjny OTOMOTO

Firmy rodzinne w Polsce zazwyczaj są odbierane jako organizacje wiarygodne, odpowiedzialne i mocno oparte na tradycjach. Nazwisko, które często pojawia się w nazwie takich przedsiębiorstw, staje się z czasem gwarantem wysokiej jakości świadczonych usług. Jednak, aby rozwijać się w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku oraz stawić czoło zawirowaniom makroekonomicznym, trzeba sprawnie wykorzystywać innowacyjne narzędzia, korzystać z nowych technologii, a strategię biznesu opierać na bieżącej analizie danych na temat rynku.

Auto Centrum Lis z Kalisza to przykład firmy, która zaczynała 20 lat temu jako mały rodzinny biznes, a dziś jest imponującą siecią salonów i powiązanych z nimi działalności, która zatrudnia prawie 400 osób. Firma, założona przez Stefana Lisa, przeszła długą drogę, by stać się dużym graczem branży motoryzacyjnej w Polsce. Historia Auto Centrum Lis to nie tylko opowieść o poświęceniu, odwadze i ciężkiej pracy, ale także przykład tego, jak zwinne działania właścicieli umożliwiły rozwój w wymagających okolicznościach dynamicznie zmieniającej się gospodarki i rynku motoryzacyjnego w naszym kraju w ciągu ostatnich dwóch dekad.

Stefan Lis zaczynał swoją karierę zawodową w zupełnie innej branży - kontynuując rodzinną tradycję zajmował się handlem kwiatami i warzywami. Kupował kwiaty w Warszawie pod Halą Mirowską, a sprzedawał je w Kaliszu. Ostatecznie to hodowane na własnej działce gerbery przyniosły mu pokaźny kapitał, który mógł zainwestować w kolejne przedsięwzięcia. W międzyczasie pasja do motoryzacji zaprowadziła go do pracy taksówkarza, a potem do świadczenia usług transportowych. Jednak dopiero rozpoczęcie okazjonalnego handlu samochodami nabywanymi w Warszawie a sprzedawanymi w Kaliszu, okazało się momentem przełomowym. Kiedy miasto Kalisz postanowiło otworzyć giełdę i ogłosiło przetarg na współwłaściciela, pan Stefan Lis był gotowy. Dogłębna znajomość realiów i mechanizmów działania giełd w Warszawie i Poznaniu połączona z determinacją i zaangażowaniem szybko przyniosły owoce - giełda miejska w Kaliszu powstała według jego biznesplanu. Mały plac, na którym sprzedawano początkowo głównie warzywa i owoce, dzięki mądremu zarządzaniu i trafionym inwestycjom pana Stefana pozwoliło na szybki rozwój działalności. Giełda z czasem stała się lokalnym inkubatorem przedsiębiorczości i miejscem narodzin wielu biznesów, które funkcjonują do dziś.

Sukces po polsku: od kaliskiej giełdy do sieci salonów samochodowych

Początkiem marki Auto Centrum Lis był rok 1998, kiedy pan Stefan otworzył w pobliżu giełdy pierwszy salon samochodowy marki Hyundai. Wtedy był to nieznany brand, który dopiero wchodził na polski rynek. Odważna decyzja przekonywania kaliszan do japońskiej jakości opłaciła się - inwestycja okazała się sukcesem. Kolejne lata przyniosły dalszy rozwój - dołączenie marek Mitsubishi, Renault, Volvo, Dacia, Ford, Mitsubishi, Maxus i Seres. To oznaczało budowę kolejnych salonów i wejście firmy na zupełnie nowy poziom funkcjonowania. W międzyczasie do pracy na pełen etat zdążyły dołączyć dorosłe dzieci pana Stefana, które dzieliły miłość do motoryzacji i od lat angażowały się w pomoc i dorabianie do kieszonkowego na giełdzie. Rodzinny biznes kwitł. Tak spektakularny rozwój z pewnością byłby o wiele trudniejszy, gdyby nie możliwość różnicowania kanałów sprzedaży i dotarcie do klientów z całej Polski. Taka opcja pojawiła się wraz rozpoczęciem sprzedaży w internecie. Auto Centrum Lis korzysta z OTOMOTO od 15 lat, a w chwili obecnej chwili część pracowników zajmuje się tylko przygotowywaniem i publikowaniem ogłoszeń. Platforma pomogła firmie oferując dostęp do klientów z całej Polski oraz udostępniając nowatorskie rozwiązania i efektywne narzędzia sprzedażowe. Państwo Lis podkreślają, że we współpracy z OTOMOTO cenią sobie bliski i stały kontakt z opiekunem, a także dostęp do danych i analiz. Ta współpraca w ich przypadku poskutkowała m.in. ustandaryzowaniem i podniesieniem jakości ogłoszeń a w efekcie skuteczniejszą sprzedażą. Auto Centrum Lis i OTOMOTO łączą także wartości - partnerskie podejście i szacunek we współpracy z klientami, relacyjność oraz 20 lat funkcjonowania na polskim rynku automotive.

W 2023 roku firma została nagrodzona Grand Prix w konkursie „Liderzy Jakości OTOMOTO”, co było dowodem uznania dla wysokiej jakości oferowanych przez nich ogłoszeń.

Po dokładnym przeanalizowaniu licznych zgłoszeń, które przyciągnęły naszą uwagę, zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę temu ogłoszeniu, które wyróżniało się nie tylko oryginalnością, ale również podkreślało wartości, które stanowią fundament naszej firmy. OTOMOTO świętuje w tym roku 20-lecie swojej działalności, a w związku z tym poszukiwaliśmy firmy, która równie długo i skutecznie, odzwierciedlałby nasze zaangażowanie w przemiany na rynku motoryzacyjnym, idąc z duchem czasu i wspierając nowe trendy – podkreśliła w podsumowaniu Agnieszka Czajka, General Manager w OTOMOTO.

Klient wygodnie zasiada w domu, szuka ogłoszeń i często się zdarza, że zanim odwiedzi salon, to wejdzie na OTOMOTO. Są też klienci poszukujący samochodu konkretnie pod siebie, jakiegoś koloru lub modelu. Często trafia do nas klient np. z drugiego końca Polski, który szuka specyficznego pojazdu, a my jesteśmy jego posiadaczami i możemy mu go sprzedać – powiedział Krzysztof Lis. – Jeśli mielibyśmy wrócić 20 lat wstecz, kiedy wszyscy telefonicznie obdzwaniali salony, to byłaby abstrakcja, żeby dzisiaj w ten sposób szukać samochodu dla siebie – dodał, podkreślając zmiany, jakie w procesie sprzedaży samochodów zaszły w ciągu ostatnich dwóch dekad.

W ramach nagrody Auto Centrum Lis wzięło udział w cyklu „Prawdziwe historie” OTOMOTO, a szeroka kampania marketingowa i spot z ich udziałem jest emitowany w telewizji, internecie i radiu.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Obecnie Auto Centrum Lis to nie tylko giełda i salony samochodowe, ale wiele innych przedsięwzięć, które wzajemnie się wspierają. Firma chętnie angażuje się w życie lokalnej społeczności, wspierając inicjatywy miasta Kalisz, integrując pracowników i oferując praktyki dla uczniów lokalnych techników. To zaangażowanie oraz bliska relacja z pracownikami i klientami sprawiają, że Auto Centrum Lis jest nie tylko poważnym graczem w branży, ale miejscem, gdzie tradycyjne wartości są pielęgnowane i przekazywane z pokolenia na pokolenie.

Pan Stefan Lis podkreśla, że najważniejsze to dobrać załogę – to ludzie są kluczem do sukcesu w każdym biznesie. Swoje dzieci nauczył, że najważniejsza jest ciężka i uczciwa praca, nieustanny rozwój oraz troska o relacje międzyludzkie i szacunek do drugiego człowieka. Firma do dziś opiera się na tych wartościach, wprowadzając kolejne innowacje i adaptując się do zmieniającego się rynku motoryzacyjnego. Auto Centrum Lis jest doskonałym przykładem na to, jak - korzystając ze zróżnicowanych kanałów sprzedaży, takich jak OTOMOTO, oraz wsparcia narzędziowego i technologicznego oferowanego przez platformę - rodzinny biznes może stać się jednym z filarów lokalnej i ogólnopolskiej gospodarki, nie odchodząc przy tym od swoich korzeni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Sukces po polsku: od kaliskiej giełdy do sieci salonów samochodowych - Strefa Biznesu

Wróć na pruszkow.naszemiasto.pl Nasze Miasto